2011. augusztus 3.

Márványos kalács citromdzsemmel

Címezve a nagyobbik Gasztromanónak - négyesfonással, formában sütve, mert "a Mama olyat vett a boltban" neki :)

Nem is értem, miért nem csináltam eddig ilyet... Picit módosítottam a kalács alapreceptemen, lévén, már "régóta" (=1,5 hónapja :)) fulltojásozunk, és hihetetlen, de jobb íze van tőle a sütiknek :).

H
ozzávalók:
- 600 g liszt
- 2 tk instant élesztő
- 60 g puha vaj (vagy margarin)
- 270 ml langyos tej
- 80 g cukor
- 20 g házi bourbon vanilliás cukor
- 1 tk só
- 2 egész tojás
- 3 tk bodzás citromdzsem (elhagyható/reszelt citmohéjjal kiváltható)
- 3 ek holland kakaópor

A kakaópor kivételével összedolgozzuk a tésztát. Mint mindig, most is a kenyérsütő dagasztóprogramját választottam, de ezúttal a kelesztést kihagytam. A tészta felét kiszedtem, 3 ek liszttel meghintettem, ruhával letakartam.
A kakaót most a maradék tésztához szórtam, a dagasztóprogramot újraindítottam.
[közben: esti mese, fürdetés, altatás :)]

Amikor már aludtak a Manók, mindkét tésztát 4részre osztottam, hurkákat sodortam, és 2fehéret-2kakaósat összefogva 2 db kalácsot fontam. A sütőt 50 fokra beállítottam, és 2 szilikonos őzgerincformába szuszakoltam a kalácsokat. A sütőben, tiszta konyharuhával letakarva duplájára kelesztettem.
[közben: nektarinbefőzés :)]

Amint megkelt, a sütőből kivettem a formákat, lefedve hagytam a tésztát, és a sütőt 180 fokra turbóztattam. Egész tojással megkentem a kalácsokat, és 35-40 perc alatt megsütöttem őket. Isteni bodzás-citromos-vanilliás illatot árasztott... :). 20 perc sütés után alufóliával letakartam, ne legyen vastag/sötét a kérge. A formában reggelre kihűltek. Puha vajjal, házimézzel.... Igazi bűnbeesés... :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése