2012. szeptember 9.

Rózsafagyi

Amiből lekvárt lehet készíteni, abból pálinkát is. Viszont, míg a lekvárból lehet fagyit főzni, a pálinkából nem annyira. Bár a fene sem tudja. Sörből is lehet. Nem is értem, a bort miért nem próbáltam még ki. Már nem sokáig van fagyiszezon, lehet, hogy meg kellene lépni...

De addig is: nagy favorit a rózsafagyi. Azért jó, mert el tudtam adni málna- vagy éppen eperfagyinak, így a beetető tesztfázisban nem kellett megküzdenem az itthoniak negatív előítéletével.

Persze, kell hozzá gyümölcs és joghurt és tejszín is. De akkor is: virágos fagyi ez a javából. És grátisz, hogy tojásmentes.

Csajosan rózsás


Hozzávalók:

- 10 dkg (~ 3 ek) rózsalekvár
- 2 pohár joghurt (ha natúr, kell bele plusz cukor, ha gyümölcsös, nem)
- 2 ek cukor (ha natúr a joghurt)
- 2 dl növényi habalap
- 10 dkg eper- vagy málnapép (ezeket én idényben jól le szoktam fagyasztani)


Elkészítés:

1. a rózsalekvárt a joghurttal és a gyümölcspéppel összekeverjük, majd botmixerrel pépesítjük.

2. a habalapot enyhén felverjük, majd a virágos-gyümölcsös pépet hozzáöntve laza habbá verjük.

3. a fagyigépbe tesszük 15-20 percre, ez idő alatt el is készül. Fagyasztóba tesszük, és 1 órával tálalás előtt a hűtőben tartjuk.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése