2012. szeptember 24.

Bababriós


Az a jó abban, hogy a receptjeimet digitálisan írtam fel magamnak (először a facebook-os oldalamon XD), hogy nem kell agyalnom, hogyan is csináltam mondjuk 2 éve egy kalácsot.

És az is jó, hogy egy egyszerű copy-paste művelettel ide is tudom biggyeszteni.

A lenti receptet 2011. májusában jegyeztem fel. Inkább nem írom át. Illetve ideírom, hogy már nem vaníliás cukrot, hanem házi bourbon vaníliás cukrot, margarin helyett vajat, illetve nem rumaromát, hanem rumot használok. Most mézehetnéke van a kisasszonyoknak, nekem meg kalácssüthetnékem, és megdöbbentem, hogy a bababriós receptje még nincs ide feltolva...

"A reggel "frissen" tányérra kerülő briós-babákért kemény áldozatot kell hozni - vanilliás kalácsillatban kell álomra hajtani a fejünket. Valamikor éjfél után, természetesen.
Ezt a formációt mostanában (2011. május :)) határoztam el, hogy kipróbálom, amióta a kalácstészta bármikor, bármilyen formációban és ízvilágban, féllábon állva, "Süss fel, nap"-ot énekelve is az elronthatatlan kategóriába tartozik.
Gimis koromban a családi reggelek kötelező kelléke volt a briós-baba, az egyik orosházi pékség specialitása, amit iskola előtt a bernáthegyim sétáltatása közben vásároltam meg.
Csak remélni tudom, hogy kislányaim is akkora élvezettel fogyasztják majd, mint akkor én..."

Hozzávalók:

- 500 g liszt
- 6 dkg puha vaj
- 280 ml langyos tej
- fél tk só
- 6 dkg cukor
- 1 ek házi vaníliás cukor
- 1 tojás sárgája
- rumaroma ízlés szerint
- 1 citrom reszelt héja
- 1,5 tk instant élesztő.

Elkészítés:

Dagasztóprogramon kalácstésztát készítünk. A tésztát 12 darab kis cipóra osztjuk, amiket egyenként ujjnyi vastagra pödrünk-sodrunk.

babafonásra fel!


2 hurkát egymásra fektetünk, és az egyikből fonatot tekerünk (ez a baba), a másik két szálat mellé fektetjük (pólya).
babatekerés


Sütőlapra tesszük, konyharuhával letakarjuk, és langyos helyen (sütőben 40 fok) duplájára kelesztjük.

briósbabák kelesztése


A sütőt 200 fokra, alján vizes tepsivel felmelegítjük, és a megkent, majd cukorral meghintett babákat 15 percig 200 fokon, majd 150 fokra visszavéve még 15 percig sütjük. A kenéshez tojássárgáját, cukrot és tejet szoktam simára keverni.
A sütőlapról még forrón leválasztjuk, és ruhával letakarva hagyjuk kihűlni.
Kakaóval, reggel, kötelezően ajánlott. :)

kisült a kalácsom :)



"Amikor ezt éjjel írtam, nem is reméltem, hogy reggel mekkora sikere lesz a Gasztromanóknál :)))"

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése