2011. november 3.

(Ga)libafutam libatepertővel

Azt hiszem, most már fellégezhetek (első körben) a jövő hétvégi, családi szülinapos Márton-napos menüvel kapcsolatban: Lúd Milla menünkénti alkotóelemeire felbontva és zacskózva a fagyasztóban várja jobb sorát.

Mit ne mondjak, nem volt egyszerű: 2 héttel az esemény előtt a tuti beszállító közölte, hogy nincs már liba... Utána a kettes számú megbízható forrás szerint (V bácsi) sincs liba. A hármas számú helyen van liba, de konyhaelőkészítsem magamnak... Utána persze már lett volna liba máshonnan, de a tuti hármast, ahova beígértem magam, már nem mondhattam vissza...

Azt hiszem, a végén már nem is tudom, hányan kerestek nekem embert, aki megkopasztja Lúd Millát...
De végül V bácsi talált nekem bérgyilkost, így a szomorú kék libaszemekkel csak egy pillanatig szemeztem, a piszkos munkát elegánsan áthárítottam. Berezeltem, ez a szomorú valóság. Hiába, én sem vagyok már a régi :S. Viszont a darabolás része megmaradt szerencsére, így a régi biológus-tanonc érdeklődésével már konyhai alapanyagként, és nem libusként boncolgattam és áztattam ki a jövő hétvége 2. számú főszereplőjét. 

Így a tervezett menüt is meg merem osztani, persze addig még sok minden történhet, de ha ide bepötyögöm, már nem sumákolhatom el :))).

- Rozmaringos libaleves, házi cérnametélttel
(mármint, úgy házi, hogy én fogok vele szuttyogni - persze, a lúdgége, vagyis csigatészta stílusosabb lenne, de tizenemberre ezt most nem vállalom be egymagam, és jó kifogás ugyan, de csigatészta-pödörgetőm sincsen :))

- Lilalibacomb - sült libacombik hagymalekvárral és lilakáposztás cvekedlivel

- Fokhagymás libamell tejfölös-savanyúkáposztás tepsis burgonyával

- Állati pogácsa - libatepertővel, vele sült zsírjával

- Plusz torta. Amit még nem tudok, milyen lesz, még magammal sem jutottam közös nevezőre a témában... Bevonatos és figurás is legyen, ne full csoki, de ne is full (mű)marcipán, ugyanakkor a töltet is tetsszen a Manónak... Lúdláb? Feketeerdő? Klasszikus-kislányos rózsaszín epres-tejszínes? Majd kialakul addigra... :)

Fokhagymával frissen sülve, friss snidlinggel és póréval

MOST mindenesetre kisütöttem a libatepertőt, azt nem volt lelkem lefagyasztani. Addigra tuti elfogy, de majd boltit teszek a pogiba :P


Hozzávalók:

- 1 liba bőrös hája vagy 1 kg bőrös háj a boltból
- só
- 2 gerezd fokhagyma

Elkészítés:

1. a libabőrt megtisztítjuk, megmossuk, felkockázzuk. Kevés vizet öntünk egy tapadásmentes, magas falú edénybe, vagy jénai tálba (ez az utolsó mohikánom), hozzátesszük a libahájat.

2. takaréklángon, néha kevergetve fél óráig sütjük. Ekkor sózzuk, leszedjük a zsír nagy részét, és beledobjuk a feldarabolt fokhagymákat.

3. gyakran kevergetjük innentől, még kb. fél óráig. Ekkor a zsírt hűlni hagyjuk, a tepertőt pedig szűrőlapáttal tálra szedjük. Elrettentően kevés lesz, de legalább nem zacskós :)).

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése