2011. november 5.

(Sült)tökölődés

Évek (!) óta küzdök azért, hogy finnyogiék bevegyék a sült tököt. Vagy a sütőtököt... bármiben, akármiben, akárhogyan... De nem megy. Pedig én nagyon, de nagyon szeretem, gyerekkoromban a tél favoritja volt a búzacsíramálé mellett. Szülők hétvégi piaci beszerzőkörútjának áhított gyümölcse... Mindig készen vettük, és harcok folytak az égett sarkokért... Hmmm... Nos, itthon nem kell K1-re vetemednem, hogy megkaparintsam a legsültebb falatokat, pedig magam sütöm, sőt, 2 évig saját termésből követtem el... 

Kétségtelenül ronda tökfejek
Idén beújítottam, más fajta tököt vettem - merthogy halloween-ra a hosszúkás (orange) nem jó. Nos, a góliát sem a legszuperebb, viszont cserébe nem ízletes, 15 nm-en 3 darab szörnyszülött termett úgy, hogy bozótvágóval kotortam ki az indák közül, melyek nem mellékesen átmásztak a szomszédhoz... Szóval: gáz... Jövőre, ha az új életem mellé visszatársul a régi, meglátjuk, mi terem a kertben, reményeim szerint nem csak bukfencet fogok vetni bele. Sütőtök kell, mert...
...SIKERÜLT beletennem kajába úgy, hogy NEM BUKTAM LE, bibíhaha!!! Sőőőt, eladtam répatortának, és kikérték finnyogiék maguknak, hogy ez nem sülttöktorta, hiszen az hülyeség, ez finom, azt meg utálják...


Sülttök-pite dióval


Hozzávalók:

- 45 dkg sülttök kikapart, magtalan belseje
- 45 dkg liszt
- 20 dkg cukor (ha a tök nem elég édes, lehet 30 dkg is)
- 1 sütőpor
- 1 tk szódabikarbóna
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk só
- 1 dl olaj
- tetejére opcionálisan dióbél, mazsola, stb. tehető

Elkészítés:

1. a sütőtököt (1 átlagos hosszúkás darabból a 45 dkg 2x lazán kijön) daraboljuk fel 12 darabba. Ha szeretjük a pirított tökmagot, nem kell kimagozni, majd megesszük sütve a magokat. Ehhez 180 fokos sütőben 30-40 percig szoktam sütni a szeleteket. Tapasztalat, hogy a kápiához hasonlóan minél pörkösebb, annál édesebb a végeredmény.

2. a kihűlt szeletekből 45 dkg-nyit kikanalazunk, a cukorral, sóval, fahéjjal összekeverjük. Külön pépesítést nem igényel, szét fog mállni a cukortól. 

3. a sütőt 150 fokra elkezdjük előmelegíteni. Közben a lisztet a szódabikarbónával, sütőporral összekeverjük, a sülttököt az olajjal lazítjuk, és összeöntjük a liszttel.

4. 20x30-as tapadásmentesített tepsibe, vagy jénai tálba öntjük, dióval, mazsolával megszórjuk a tetejét és enyhén belenyomkodjuk, majd a 150 fokos sütőben 40 pecig sütjük ajtónyitogatás  nélkül.

5. langyosan szelhető. Extra bónuszként sárgabarack lekvárba mártogathatjuk.


Vittünk a bölcsibe is. Merthogy a Picúrt lassan-lassan beszoktatom. Szegénykém ott nem evett belőle. De ez egy másik történet lenne...

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése