2011. július 14.

Szuperkettes nyári jostásdesszert

Black&red&white

Úszástanfolyam van, (remélhetőleg) két hétig. Na, nem nekem, bár rám férne - a nyélfosztott baltánál egy fokkal jobb vagyok talán, de nem csak magamra nézve vagyok veszélyes a mély vízben. A nagyobbik Manót ettől megóvandó, ő jár tanfolyamra - ez azt jelenti, hogy reggel sportuszoda, délelőtt itthon kismedence, majd délután, a változatosság kedvéért megint medence. Szerintem úszóhártyái nőnek a két hét alatt... Node, az uszodában az egyik, a kisebbik gyermekével görcsölő sorstárs anyukával a mai napot összeszerveztük, eljöttek a délelőtti medencézést összekötni velünk. Éééés: hoztak jóféle anti-kemo kerti bogyócskákat: egres, feketeszeder, ribizli, és: josta. Egyetemen hallottam először: jostalekvár. Azt hittem, szidják anyukámat - azóta kicsit többet tudok róla.

Josta: annak, aki szereti a feketeribizlit, és/vagy a püszkét (=büszkét, pöszmétét, piszkét, köszmétét, egrest, stb.), nem okoz csalódást. Relatíve nagy bogyók, feketéslila héjjal, lédúsabb és édesebb, mint az egres, viszont nem olyan orvosságkesernyés, mint a feketeribizli. Nevét ki-wikiztem: "a szülők német nevéből - Johannisbeere * Stachelbeere - képezték. Magyar neve a riszméte, amit a szülők magyar nevéből képeztek.". Részemről inkább a josta (levelet hozott a posta :D).

Grátisz öröm volt, hogy a maradékot itt hagyták vendégeink, mondván, nekik sok van otthon. Így, a féltve őrizgetett házitúróból csippentettem, és 200 grammoztam a hozzávalókat:

beleadták magukat :)

- 200 g túró, aprólyukú szitán áttörve (megériiiiii)
- 200 ml habtejszín (hullala), laza habbá fixálva
(- a fentihez: habfix)
- 200 g bogyócska vegyesen, megmosva, kicsit felaprítva
- 2 nagy evőkanál bourbon vanillincukor (vagy vmi ezzel egyenértékű vanilliásító cucc)
- 2 nagy evőkanál joghurt (natúr, esetleg gyümölcsös)

Az áttört túrót a vanillincukorral és a joghurttal elkeverjük. Lazán hozzáforgatjuk a gyümölcsöket, hogy össze ne törjenek.
A fixált habot óvatosan, kanalanként a túróhoz keverjük.


A hűtőbe tesszük minimum 1 órára.

Sokadik fogásként 6 főnek elegendő. "Csak úgy együnk valamit" maximum 3 felnőttes.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése