2011. július 20.

Egy kifundált alap - a cukkini, az antizöldségek és a jénai

Ramaty az idő, és ugyan nagy kertfanatikus vagyok, de ilyen esőben nekem sincs kedvem kimenni. Így most jól telepostolok mindent, hahaha >:)))Időben megpróbálok visszafelé haladni, mert rengeteg megint a fotó, a fejemben az elmúlt 1-2 hónap történései - kezdve bodzaszörp-alapanyag-újrahasznosítással, aztán a nyakamba szakadt 20 kiló sárgabarack is lekötött kissé, és a fagyasztóban honfoglalósdit játszó málnásküblikről nem is beszélve.

A csúnya, zöld cukkini


A 4 cukkinibokrom "rogyásig van tökkel", ahogy az Ember mondaná, vagy "óóóómegintcukkini", ahogy a nagyobbik Manó fujjog neki. Nem tudom, mi bajuk van vele, én minden nap meg tudnám enni, mert piszok jól elvegyül gyakorlatilag mindenben:
- ragus-mártogatós husi
- krokett
- krémleves
- félbevágva jól meg lehet tölteni
- felkockázva, vagy zsüliettként más növényi részekkel együtt kukoricásrizs-kiváltó köretként
stb.

Tisztára, mint a rák Forrest Gump legjobb jóbarátjának, BB-nek a monológjában: rákleves, rákburger, rák hirtelen, rák roston... :)

A cukkinit most jól belereszeltem (megpucolva, hogy ne legyen zöld) a palacsintatésztába. Ha az alma jó bele, ez is jó, és azért mégis: semlegesebb, husival is el lehet lőni. Mivel ezúttal nem buktam le, még meg is ették. Hihetetlen, a zöld szín mit vált ki az emberekből, ha a tányéron jön velük szembe. Nyilván mondanom sem kell, hogy nagy sajnálatomra a sóska, a spenót, és minden salátalevélnek látszó zöldes objektum száműzve vagyon a konyhából. Így mások post-jait, recepjeit nézve és ruccolát látva reszelt parmezánnal szomorúan nyelek nagyokat.

A cukkinis lepényekből rakott palacsintát csináltam - a hirtelen jött hidegre való tekintettel nyugodtabban kapcsolom be a sütőt.

A jénai tál


Több, mint 10 éve kezdődött, mivel a koleszban előre bejelentett 1 hónapos gázszünet volt nyáron. Én meg attól főzni akartam, így maradt a mikró, meg a jénai. Emlékszem, Anyukámnak is volt, és állandó küzdelem volt az elmosogatása. Így féltem is, hogy maradnak ezek cillivillik... Üvegfestés tanfolyamon azt tanultuk, az üvegről lejön minden, a homokfúvás és a karc nem, mert az nem rajta van, hanem benne. És amúgy tényleg: egy sima áztatás csodákra képes. Nem érdemes súrolószerrel nekimenni, dörzsivel meg pláne nem - nyilván anno Anyum ezt tolta el: a régi coci fémdörzsi cuccal és súrolóporral ugrott neki. Onnantól halál...
Nekem nagy kedvencem az üveg sütőedények. Annyi a titok, hogy amikor tűzforró, nem szabad jégkockát dobni bele, és nem zsonglőrlabda. Ennyi.



Az alap

A rakott cukkinis palacsintát most nem tettem valamire, hanem beletettem a tálba. Nem tudtam, mennyire fog csúszkálni, a csajszik türelmetlenek voltak és éhesek, és ilyenkor nem érdemes bevállalni.


 
Palacsinta (10 darab):
- 2 tojás
- 170 g liszt
- 2 dl tej
- 1 dl szóda
- 1 tk só
- 2 cl olaj
- 1 db közepes cukkini


Töltelék:
- 10 dkg füstölt-főtt hús (tarja, nyúlja, anyám kínja)
- 3 ek vajkrém
- 3 ek tej
- 3 ek tejföl
- 10 dkg puha sajt
- 3 ek felaprított petrezselyem (kis csokor fele)
- só, bors

Tetejére:
- füstölt sajt

1. sima palacsintatésztát készítünk. Amikor megfelelően kidolgoztuk, hígítottuk, belereszeljük almareszelőn a meghámozott cukkinit.

2. kisütjük a palacsintákat. Vastagabbak lesznek értelemszerűen, mint a sima őseik, és kisebb tűzön is kell sütni. A terülésnél a kanállal rá kell segíteni a reszelvények miatt.

3. egy lábasban a tölteléknek szántakat összefőzzük pár percig, majd turmixszal (leginkább a húsokat) tölteléknek alkalmassá tesszük. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.

4. egy tűzálló, palacsinta-alapterületnyi edénybe rétegezünk: palacsinta-krém-palacsinta-krém-stb. Tetejére krém menjen. Ha elfogyott, tojássárgája tejföllel kikeverve is jó lesz rá.

5. almareszelőn lereszeljük a füstölt sajtot, rászórjuk.

6. a tálat az előmelegített sütőbe toljuk, 15 perc alatt megpirul a teteje. Ekkor jó.


Lecsósan tutira kipróbálom. Meg padlizsánkarikákkal is. De esélyes a bolognai szósz is...

1 megjegyzés :

  1. Szóval téged is majdnem kiutálnak otthon a sok cukkinivel? Nekem is rész-sikereim vannak, és ez tökjó ötlet, be fogom próbálni Zs-nél :D

    VálaszTörlés