2011. július 21.

A kübli, a pixis, a cserpák és társai - és miért jobb a margarin a vajnál

Pirosbogyók. Voltak napok, amikor ha lehunytam a szemem, akkor is epret-meggyet-cseresznyét-málnát láttam, és mind lekvár akart lenni, vagy a magjától akart megszabadulni. Szép kis rémálom, nemde? :)

 



Szegény málna, mindig akkor érik, amikor betelik a pohár, és maximum pár üveg szörp készül belőle, már sütit is elvétve csinálok belőle, csak behajítom a fagyasztóba.

Amúgy a gyümölcscentrifuga nem is hülyeség - ha nagyobb mennyiségű málnát akarunk magtalanítani, pont alkalmas. Nekem egy őskövületem van (=15 éves), és 3x kell átnyomni rajta a málnát, majd a málnapépet, majd a málnapépes pépet, hogy jusson és maradjon is, de akkor sem a sűrű szövésű szitával kell szuttyognom. Hátránya, hogy hangos, így csak a Manók ébrenléte során használatos, de szerencsére rövid ideig tart, és ennyi idő alatt nem bontják le a házat a fejem fölül.

A fagyasztás... Nemhiába élek gyűjtögető életmódot, noha az Embert kevés dologgal lehet jobban kikergetni a világból, mint az Apukámtól vett jelmondatommal: "kidobni sosem késő". Így vagyok én az összes tetővel rendelkező, normál helyeken kukában kikötő műanyag dobozzal is. Bár fogalmam sincs, melyik kifejezés mit jelent, ezeket - viharsarki lévén - számtalan elnevezéssel szoktam illetni: pitlák, pixis, cserpák, kübli, csetres, kotla, vajling... Talán sikerült legalább növekvő sorrendben leírnom őket, de ez sem ziher...

Lássuk, mit rejtett idén a konyhaszekrény:

Nálam ez a csíramálés doboz. Igen, megeszem ezt a szörnyűséget. Sőt: szeretem. Pedig igen: tápíze van... Evésidőben hiányt szenvedő szoptatós anyukáknak melegen ajánlom, csodaszer. Szegeden a Csillag téri zöldségesnél lehet kapni szentesit. És az (meg az orosházi) a jófajta. Hihetetlen, de hozzáadott cukor nélkül mézédes...





Aha, ő lesz az - a mascarpone :). Nemcsak a doboza passzolt a feladathoz, hanem a beltartalma is a gyümölcshöz :)


Ez már "anyukás". Merthogy gyógyszertári krémes doboz. És bizony rengeteg fürdetőkrém és popsikrém fogyott el az elmúlt 4,5 év alatt. Mivel nem betétdíjas, vissza nem vihettem. Ez amúgy szerintem röhejes, márminthogy kukába kellene dobni. Éppen egységnyi (150 g) málna fér a 2 dl-s dobozba.



Ez már a "profi anyukás" :) - Avent tárolópohár. Bár a szopiztatás-tejtárolás-főzelékadagolás véges időszak, ez a pohár tényleg hálás. Sterilizálható, sokszor használható, klasszul zár. Csak ezért nem éri meg venni ilyet, a fagyidiszkontban vannak jók olcsóbban, de ha van, használjuk...


És meg is érkeztünk. A csúnya, vizes, ízetlen, hidrogénezett növényi zsiradék dobozához. Bár sok ponton valóban vitatható a margarin vajjal szembeni előnyös mivolta, ebben nem: van doboza, amibe lehet pl. málnát tenni :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése