2011. október 24.

Nemrendesleves - kerti zöldek egy rakáson

Döbbenet. Míg én állati büszkén tettem az asztalra a vasárnapi vendéglátásnál a zöldséglevest, mondván, hogy MINDEN a (z azóta ősziesített) kertünkből van, azt hiszem, barátaink gyermekeinél én örök életre elvágtam magam, és azonosítottak a "néni, aki egy rendes levest sem tud főzni" sztereotípiával :(. Pedig a paszternákot nem is kockázva tettem bele, hanem a sonkahagymával karöltve krémalapot csináltam, és a vajon (!) párolt zöldségeket ezzel a krémalappal és vízzel öntöttem fel. Finoman (!) szólva nem ment át. Az egyik a látványtól elfutott, a másik betyárbecsülettel evett-turkált-válogatott-meghagyott. Teljes kudarc... :(
Még az a szerencse, hogy legalább a saját kölkök degeszre tömték magukat, valahogy társaságban mindig összeszedik magukat.

Próbáltam rendet rakni a tányérban, de így is nemrendesleves lenne, azt hiszem :)
Hozzávalók:

Krémalaphoz:
- 3 szál paszternák
- 4 sonkahagyma
- 4 gerezd fokhagyma
- 2 ek tejföl
- só

Leveshez:
- 2 marék zöldbab
- 2 marék zöldborsó
- 2 marék felkockázott sárgarépa
- 1 marék kukorica
- 2 sonkahagyma vastagabb szeletekre vágva
- 1 ek vaj
- só, bors
- tárkony

Elkészítés:

1. a krémalapot úgy készítjük el, hogy az összetevőit felkockázva annyi vízben, amennyi ellepi, puhára főzzük, majd leturmixoljuk.

2. a többi zöldséget a vajon megpároljuk kevés víz hozzáadásával. Amikor puhulni kezdenek, hozzáadjuk a krémalapot + 2x annyi vizet. Sóval, őrölt borssal, tárkonnyal ízesítjük.

3. ha nem találtatik eléggé tartalmasnak, kevés (max. 2 maroknyi) tésztával gazdagíthatjuk.


Tipp: 1-2 tetszőlegesen választott húsleveskocka is elbillentheti a tartalmasabb irányba, illetve sonkachips vagy crouton jól vegyül vele.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése