2013. július 12.

Fehércsokoládé-mousse, rózsalekvárral, málnasziruppal, merengéssel

Jelentem, még megvagyok, és szoktam főzni is. Még itthon is :). Sőt, most, a héten lezárul ez a szép és intenzív szakasza amatőrködésemnek... Szombaton gyakorlatilag is vizsgázik a csapat szakácskodásból - igen-igen jól indul az egész.  Mindenki közösségileg készülget, elosztunk, megosztunk, felosztunk mindent. Inkább egy játékos vetélkedőnek indul a holnapi két menüsoros főzőcske, mint tízkörömlerágott vizsgának. Összeszoktunk, nagyon, de nagyon fog hiányozni.
Még akkor is, ha jelenleg azt sem tudom, jó-e nekem, hogy ennek nekivágtam, van-e bármi értelme, van-e benne hovatovább, ésígytovább...

Node, egy sikeres elméleti vizsga nem jelenti azt, hogy ne készüljünk a gyakorlatira, így a családot helyenként sokkolva ki-kiragadok menüelemeket, amik itthonra valahogyan elkészülnek. A horror a rizs, amit nagyon nem tudok perfektre megcsinálni, de desszertekkel pl. nem szabadna, hogy gondom legyen. Ettől függetlenül most a csokoládé mousse-t átfazonírozva ültem neki írni. Mert tetszett, és mert fehércsokival akartam csajosat készíteni; rózsaszínes-kétszínűt.

Valójában persze a mousse-ba kellene tojássárgája is, de az Élelmiszerismeret vizsgaanyaga elrémíszett a tojáskrémektől olyannyira, hogy egy lendülettel vettem ki a fagyasztóból az összes tojásos fagyit és húztam le a WC-n egy nagy homloktörléssel, hogy de jó, hogy megúsztuk tavaly nyáron a házifagyizást fertőzések nélkül...

Rózsás mousse

Hozzávalók (6 adag):

- 100 g fehércsokoládé
- 2 dl hullala
- 3 ek rózsalekvár
- 5 dkg vaj (nem margarin, arról is csúnyákat olvastam :))
- 1/2 dl málnaszirup (málna+cukor+kevés víz összefőzve majd lepasszírozva)
- 6 db 2 dl-s eldobható műanyag pohár

Elkészítés:

1. a műanyag poharak alját vágjuk le, kb. a felénél. A peremes részre (pohár teteje) lesz szükségünk, ezeket egy tálcára peremmel lefelé tegyük le.

2. a vajat az összetört csokival gőz fölött felolvasztjuk. Ha nem hullalával, hanem valódi tejszínnel dolgozunk, akkor 2 nagy evőkanál cukrot is tegyünk a csokikrémbe, és olvadásig kavargassuk. Tartsuk melegen.

3. verjük habbá a tejszínt. Fixálni nem kell. A habba az olvasztott csokit óvatosan keverjük bele, habbá verni már nem kell.

4.  2 evőkanál segítségével a krém kb. felét osszuk el a fejreállított poharakba. Kiskanállal simítsuk le a krém tetejét.

5. a krém megmaradt részéhez keverjük hozzá a rózsalekvárt és a málnaszirupot, és ezt adagoljuk rá a fehér krémre. Kiskanállal simítsuk le a mousse tetejét, és tegyük hűtőbe 2-3 óra hosszára.

6. a mousse a pohárral átemelhető kistányérra, ott hústűvel válasszuk el a peremtől a krémet, és óvatosan emeljük le poharat róla. Extra málnasziruppal tálalhatjuk.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése