2013. július 17.

Almás holdacskák, fehér csokimázzal

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy szakács tankönyv, benne egy tételsor, illetve, tizenpár menüsor. Egyes ételek leírása hiányzott, például az Almás holdacskáé is. Én meg buzgómócsing módjára kikerestem a neten egy receptet. Mivel nekem a Hold fehér, valójában a mázat írtam át rajta, meg az arányokon finomítottam, de az azon mániámból fakad, hogy a sima muffint is fele cukorral készítem el, de még a birsalmasajtot és a kajszilekvárt is...

A szakácssulinak vége, így most rengeteg időm lett (pedig nem is ám :)), és bűntudattal fűszerezve kezdem a kazalnyi ételfotót felreceptezni ide. Meg még a suliról is írni szeretnék, mert nagyon jó volt ám. De tényleg...




Hozzávalók:

- 40 dkg reszelt alma
- 25 dkg kristálycukor
- 2 tojás
- 1 csomag sütőpor
- 1 tk fahéj
- 1 tk szegfűszeg
- 45 dkg liszt
- 1 tábla fehércsoki

Elkészítés:

1. az almát a cukorral, fűszerekkel összekeverjük, hozzáütjük a tojásokat is.

2. a lisztet a sütőporral összekeverjük, és az almás masszával simára keverjük.

3. 160 fokra előmelegítjük a sütőt, és egy 30x40 cm-s tepsibe simítjuk a tésztát. 15 perc alatt készre sütjük.

4. a fehércsokit megolvasztjuk, max egy kevés vajat téve hozzá, és a még forró tésztára simítjuk.

5. ha kihűlt, egy közepes pogácsaszaggatóval félhold alakokat szaggatunk belőle.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése