2011. május 16.

Répatorta

 


A répatorta pici (!nagy!) izommunkát és répába vetett hitet igényel, az alábbi hozzávalókon kívül:
- 45 dkg finom reszelőn lereszelt répa
- 45 dkg liszt
- 1 tk fahéj
- 1 tk szódabikarbóna
- 1 sütőpor
- 30 dkg cukor
- 1 tk só
- ~1,5 dl olaj

A szárazanyagokat összekeverjük, és a reszelés miatt elgémberedett ujjainkkal a répát és az olajat (kis adagokban) hozzákeverjük. Utálom a ~mennyiségeket, de az, hogy 1 dl, vagy 2 dl olaj kell bele, a répa nedvességtartalmától függ. A muffintésztától sűrűbb masszát kell kapnunk.

Ezt jól meg is csináltam délután, borfesztre indulás előtti sziesztaként. A tésztába belehajtogattam még egy nagy mentaágat is, bele nem mertem aprítani, mert a zöld szín egy édes sütiben mindig ellenérzéseket kelt a közönségben. Hűtőben csücsülve várta jobb sorát, az éjszakát, amikor 100 fokra előmelegített sütőben, egy 26 cm-es tortaformában mentaág nélkül immáron, először 60 percig, majd 150 fokon "megturbózva" további 15 percig sütöttem. Közben, rengeteg időm lévén, marcipánból narancssárga répákat, és azoknak kis zöld leveleit gyurmáztam. Én, és a Cserszegi Fűszeres. Félelmetes :) - még egy lóherére is futotta a torta közepére :).
Amikor megsült, még forrón rákanalaztam kb. 20 dkg sárgabaracklekvárt (rettenetesen fogy a kamrából, már várom, hogy érjen megint), majd az
- 1 tábla étbevonó
- 4 dkg margarin
- 5 cl tejszín
hármasból bevonót készítettem, zutty, rá a tortára. Másnap nem tetszett annyira, biztosan a természetes fény hiánya okozta, hogy csúnyácska lett. A répácskákat rápakolásztam, ilyen lett:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése