2011. június 28.

Gofri - Go free + vodka-málna

Mint említettem, tojás(fehérje)evészet van. Végre. Bár, kétségkívül fogyókúrás történet a fehérjét elhagyni annak magas tápértéke miatt, viszont most a lehetőségek tárháza vonult be a konyhámba. Éppen ezért, ezen a csúnya, szeles, strandolásra éppoly alkalmatlan délutánon gofrit sütöttem.

Valójában gazolnom kellene, de annyira nincs bikinis idő, hogy nem tudom a kellemesen parasztbarnító kertészkedéses hasznos oldalát látni a mai kint létemnek. Ezért irány a másik hobbisarok, a konyha :))

(zárójelben megjegyzem, hogy főzhetnék este is, de most az esték a tornázásé, és hogy is mondjam: 2 hónap kihagyás után eléggé lelkiismeret-furdaló módon fáj mindenem, aminek kellően izmosnak kellene lennie, de nem az)

A gofri egy jó dolog - strandélmény, nagyiemlék, stb. Mondjuk, így vodkás málnahabbal gyerekkoromban nem ettem, és a mamám nem gyümölcscentrifugán magtalanította a málnát a habhoz, sőt, nem 3-in-1 cserélhető betétes elektromos 3szögszendvics-sütőben készítette a gofrit, de az íze a lényeg. Legalább a málna saját... :)


Vodkás málnahab
 
Hozzávalók

- 2 ek málnadzsem
- 2 cl vodka
- 2 dl tejszín
- 1 ek vaníliás cukor
- 1 csomag habfixáló

Elkészítés

málna, hab

A málnát még tegnap pürésítettem, majd 1/4 rész cukor - 3/4 rész málnapüré arányban összefőztem, most nem lekvárt, hanem dzsemet készítettem, és 2 evőkanálnyit félretettem a mai málnahab reményében. A dzsemet 2 cl vodkával kikevertem, 2 dl tejszínt habfixálóval fixáltam, majd összehabverőztem a kettőt.





Megjegyzés: azt hiszem, a hullalát túlságosan megszoktam. Egy kezesbárány az állati tejszínhez képest, amit elfelejtettem, így habzsák ide, habzsák oda, nem tudtam rózsaszín habrózsákat nyomni a kis hercegnőim waffel-eire, mert folyós lett :(


Gofri (alias waffel)

Hozzávalók 
 
- 3 tojás
- 40 dkg liszt
- 1 sütőpor
- 12 dkg margarin
- 12 dkg cukor
- 4,5 dl tej
- 2 nagy evőkanál joghurt

Elkészítés

1. A lisztet, cukrot, sütőport összekeverjük. A margarint felolvasztjuk.

2. A margarint, a joghurtot és 3 dl tejet a liszthez öntünk, és simára keverjük.

3. A tojásokat szétválasztjuk; a sárgákat a lisztes masszához tesszük, és a maradék tejjel felöntve kikeverjük. A tojást már a masszához, nem a liszthez adva, nekem tojás-homogénebb szokott a végeredmény lenni. A fehérjét kemény habbá verjük.

4. A fehérjehabot óvatosan a masszához keverjük.

5. 4-5 perc alatt sül meg egy adag.

kockapalacsinta



Megjegyzések:
- az elektromos kütyüm teteje jobban süt,mint az alja, így csak 2 perccel a betöltést követően csuktam össze
- inkább 6 perc kell egy adaghoz, mint 4
- annak, aki ezt a gofri-betétet tervezte, ajánlanék egy konyhatündér-fórumot, ahol a felhasználók kifejtenék számára a "tapadásmentes" bevonattal szemben támasztott igényeiket. Én elmondtam sütés közben az enyémet, sztem nem voltam túl diplomatikus :).


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése